Tuesday 23 October 2012

Svensk kladdkaka i Paris

I Paris köper alla sina baguetter och bröd i affärer eller bagerier, och det är aldrig långt till närmaste bageri. Det samma gäller alla godsaker, på varje gata i Paris ligger det bagerier och doften av nybakat ligger tung över staden, dessutom är det billigt. Men tyvärr betyder också detta att det är svårt att hitta bakingredienser i de vanliga affärerna, människor bakar inte hemma utan köper allt färdigt. De flesta kök i Paris är väldigt små, vårt kök är dock luftigt och i franska mått ganska stort. Jag gillar att baka så efter att ha åkt över halva staden hittade jag till slut alla ingredienser till en kladdkaka men resultatet blev det inte någon succé. Men tänker inte ge mig så lätt så till slut ska jag nog lyckas få till en "svensk" kladdkaka. 
Här kommer några bilder på vårt "franska" kök. 
 
Söta detaljer
Kökshyllan

   
Har blivit både beroende och kär i vår nya röda kaffemaskin.     

Mitt favorit bageri.

No comments:

Post a Comment